Object beschrijving
TE KOOP / TE HUUR KANTOORVILLA
Papiermolen 2-6 te Houten (3994 DK).
Algemene informatie
Het betreft een zeer representatief, vrijstaand kantoorgebouw gelegen in kantorengebied De Molenzoom met een centrale ligging in Houten.
Het gebouw heeft een fraaie entree en voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein.
Kantorengebied De Molenzoom is gelegen nabij winkelcentrum 'Het Rond' en het NS station Houten.
De omliggende bebouwing bestaat voornamelijk uit soortgelijke objecten. In dit gebied zijn (middel)grote ondernemingen in de ICT, zakelijke en financiële dienstverlening en de non-profit sector gevestigd.
Bereikbaarheid
Met eigen vervoer: de bereikbaarheid met de auto is goed. Via de rijksweg A27 en de rondweg Houten is het kantoorgebouw in enkele minuten te bereiken.
Het openbaar vervoer: verder is de bereikbaarheid per openbaar vervoer zeer goed. NS Station Houten ligt op 15 minuten loopafstand. Tevens is er een bushalte op loopafstand van het gebouw aanwezig.
Oppervlakte
Het betreft een kantoorgebouw van circa 621 m² v.v.o. verdeeld over 2 verdieping, als volgt verdeeld:
begane grond : circa 314 m²
1e verdieping : circa 307 m²
Van onderhavig object is geen NEN 2580 meetcertificaat aanwezig. De vermelde metrages zijn bepaald aan de hand van niet schaalvaste plattegrondtekeningen. Derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.
Parkeren
Er zijn 10 parkeerplaatsen aanwezig op eigen terrein. Tevens kan worden geparkeerd op de openbare weg.
Huurprijs
Kantoorruimte
€ 125,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
Parkeerplaatsen
€ 350,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
5 jaar met verlengingsperiodes van telkens 5 jaar.
Zekerheidsstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW, bankgarantie afgegeven door een erkende Nederlandse bankinstelling.
Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, onder andere voorzien van:
- representatieve entreepartij;
- trap naar verdieping;
- systeemplafonds voorzien van verlichtingsarmaturen;
- alarminstallatie;
- representatieve entree;
- huidige scheidingswanden;
- huidige vloerbedekking;
- kabelgoten;
- cv-installatie voorzien van radiatoren;
- meterkast voorzien van aansluitingen gas, water, elektra en telefonie;
- toiletgroep per verdieping;
- mindervalidetoilet;
- nooduitgang-verlichtingsarmaturen;
- kantine voorzien van een nieuwe keuken met vaatwasser, koelkast en magnetron;
- airconditioning (deels);
- glasvezelaansluiting (abonnementskosten huurder).
Servicekosten
€ 35,- per m² per jaar te vermeerderen met BTW als verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor nader overeen te komen bijkomende leveringen en diensten.
Overige voorwaarden en condities
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel 2015 van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM).
Kadastrale gegevens
Gemeente Houten, sectie A, nummer 9134 ter grootte van 6 a 41 ca.
Bestemming
Conform het bestemmingsplan is het toegestane gebruik: kantoren.
Naast de gelegenheid om hier uw kantoor te vestigen, is dit ook voor de woningontwikkelaar een kans. De gemeente heeft een visie voor de ontwikkeling van een groot aantal woningen, ook op deze specifieke locatie.
Bouwjaar
1999.
Energielabel
Het gebouw heeft energielabel B.
Vraagprijs
€ 1.500.000,- kosten koper vrij van BTW.
Baten en lasten
Verrekening lasten (zakelijke lasten, te weten onroerende zaak belasting, waterschapslasten, rioolrecht) voor zover het betreft eigendom van de onroerende zaak.
Overdrachtsbelasting
De overdrachtsbelasting komt voor rekening van Koper en Koper zal aan verkoper uitkeren het verschil tussen enerzijds het bedrag dat aan overdrachtsbelasting verschuldigd zou zijn zonder vermindering van de heffingsrondslag en anderzijds het werkelijk aan overdrachtsbelasting verschuldigde bedrag.
Notaris
Ter keuze aan Koper.
Zekerheidsstelling
Tot meerdere zekerheid van de nakoming van zijn verplichtingen zal Koper te zijner keuze een waarborgsom van 10% van de koopsom storten op rekening van of af te geven bankgarantie bij de notaris. Deze zekerheidsstelling dient binnen 1 week na verloop van de eventuele ontbindende voorwaarden te zijn afgegeven.
Aanvaarding
In overleg.
Overige voorwaarden en condities
Koopovereenkomst op basis van het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM).
Bijzonderheden
De verkoop geschiedt onder het voorbehoud van gunning door eigenaar.
W.W.F.T.
Ons kantoor en onze dienstverlening is onderhevig aan de W.W.F.T. (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme)
Wij dienen derhalve van iedere koper verplicht de identiteit te identificeren en te verifiëren alsmede de herkomst van het vermogen vast te stellen alvorens een onderhandeling aan te kunnen gaan.
Bij een natuurlijk persoon ontvangen derhalve bij een bieding graag een kopie legitimatiebewijs en een verklaring omtrent de herkomst van het vermogen.
Bij een rechtspersoon ontvangen wij op voorhand graag een recent uittreksel Kamer van Koophandel, UBO verklaring, verklaring herkomst vermogen en de identiteitsbewijzen van alle UBO('s).
Wij zijn verplicht een cliëntonderzoek uit te voeren naar alle UBO's alvorens biedingen in behandeling te kunnen nemen.
Verrekening lasten (zakelijke lasten, te weten onroerende zaak belasting, waterschapslasten, rioolrecht) voor zover het betreft eigendom van de onroerende zaak.
Voor informatie
Zadelhoff Vastgoedadviseurs B.V.
Maliebaan 89
3581 CG Utrecht
tel: 030 – 30 744 17
Utrecht@zadelhoffvastgoedadviseurs.nl
www.zadelhoffvastgoedadviseurs.nl
Kenmerken
Hoofdfunctie: | Kantoorruimte |
---|---|
Oppervlakte | 621 m² |
Bouwjaar | 1999 |
Adres | Papiermolen 2 HOUTEN |
Beschikbaarheid |
|
Status | Beschikbaar |
---|---|
Aanvaarding | In overleg |