Object beschrijving

De representatieve kantoorvilla is gelegen in een parkachtige omgeving aan de rand van de Prins Clausbrug en maakt onderdeel uit van een verzamelcomplex van identieke, kleinschalige kantoorvilla’s. Het gebruik van de hoogwaardige bouwmaterialen en de bijzondere architectuur (in klassieke stijl) geven dit gebouw een kwalitatieve en unieke uitstraling.

Het gebouw heeft een representatieve uitstraling en is zeer energiezuinig. Het duurzame gebouw wordt verwarmd met grondwaterwarmte. Er vindt warmte- en koude opslag plaats, waardoor onder andere het verbruik in de zomer laag is.

Tevens is het mogelijk de ramen te openen. Door deze combinatie is er altijd een plezierig werkklimaat aanwezig.

Deze representatieve kantoorvilla is gelegen op het moderne Businesspark Papendorp Utrecht, en uitstekend geschikt voor hoogwaardige dienstverlenende bedrijven. Gezien de centrale ligging en optimale bereikbaarheid biedt het ook een ideale vestigingsplaats voor internationale bedrijven die een vestiging in Utrecht wensen, mede vanwege de aanwezigheid van restaurant “de Steiger” alsmede het Holiday-Inn Express hotel (op loopafstand gelegen). Op dit moment zijn het diverse Consultancy (facilitair, HR, juridisch en vastgoed), IT bedrijven (software ontwikkeling en advies) en verkoopkantoren die een uitstekende huisvesting hebben.

Bereikbaarheid

Papendorp is gelegen nabij verkeersknooppunt Oudenrijn waar de A2 (Amsterdam-Den Bosch) en A12 (Arnhem-Rotterdam/Den Haag) samen komen. Van hieruit zijn diverse rijkswegen (A28/A27) eenvoudig bereikbaar.

Per openbaar vervoer:

Het centrum en het Centraal Station van Utrecht zijn in circa 10 minuten via de Prins Clausbrug bereikbaar, door middel van diverse snelle busverbindingen (vrije busbanen). De gratis Papendorp Express rijdt tevens door het gebied waardoor de bereikbaarheid optimaal is. De bushalte op Papendorp is op loopafstand van het kantoorpand gelegen.

Oppervlakte

De gehele kantoorvilla heeft een vloeroppervlak van circa 555 m². Voor verhuur is 1 vloer (zelfstandige businessunit) beschikbaar, te weten:

Circa 185 m² gelegen op de eerste etage.

Parkeren

Totaal zijn er 4 parkeerplaatsen beschikbaar in de onder het gebouw gelegen parkeergarage.

Huurprijs

Op aanvraag.

Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

Opleveringsniveau en voorzieningen

De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige, turn-key staat inclusief onder andere:

- gedeelde entree;

- representatief inbouwpakket;

- meerdere ruime en lichte kamers;

- vergaderkamer met glazen schuifwand;

- moderne pantry voorzien van vaatwasser en koelkast;

- moderne toiletgroep met gescheiden dames- en herentoilet;

- PVC-parket in de gangzones en vloerbedekking in de kantoren;

- akoestische plafondpanelen;

- kabelgoten met databekabeling;

- raambekleding;

- verlichting (opbouwlichtarmaturen).

Het pand is voorzien van:

- verwarmingsinstallatie en luchtbehandelingssysteem

voorzien van koeling;

- personenlift;

- kozijnen met dubbele beglazing en deels te openen ramen;

- brandmeldcentrale en handmelder per verdieping;

- werkkast met uitstortgootsteen;

- alarminstallatie met bewegingssensoren;

- medegebruik van brievenbus en deurbel met

Intercomverbinding;

- glasvezelaansluiting (abonnement voor rekening huurder).

Servicekosten

€ 35,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw, als verrekenbaar voorschot, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:

- verwarming en koeling;

- elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht voor de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke en gehuurde ruimten;

- waterverbruik inclusief vastrecht;

- onderhoud en periodieke controle van verwarming en koelingsinstallatie;

- idem luchtbehandelingsinstallatie;

- idem liftinstallatie;

- idem brandmeldinstallatie;

- idem gebouwbewakingsinstallatie;

- idem storingsmeldingsinstallatie;

- schoonmaakkosten algemene ruimte, liften, beglazing buitenzijde en gemeenschappelijke ruimten, zonwering,

terrassen, parkeerkelder en terrein;

- onderhoud groenvoorziening;

- kosten doormelding liftinstallatie;

- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;

- assurantiepremie buitenbeglazing;

- parkmanagement Papendorp;

- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Huurprijsaanpassing

Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn

Tot en met 31 juli 2026.

Huurcontract

Uitgangspunt is een onderhuurovereenkomst.

Betaling

Huur, servicekosten en BTW per kwartaal vooruit.

Zekerheidsstelling

Bankgarantie ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

Aanvaarding

In overleg doch spoedig.

Overige voorwaarden en condities

Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel 2015 van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ).

Bijzonderheden

Deze informatie wordt u verstrekt onder voorbehoud goedkeuring verhuurder/eigenaar.

Voor informatie

Zadelhoff Vastgoedadviseurs B.V.

Maliebaan 89

3581 CG Utrecht

tel: 030 – 30 744 17

utrecht@zadelhoffvastgoedadviseurs.nl

www.zadelhoffvastgoedadviseurs.nl

Kenmerken

Hoofdfunctie: Kantoorruimte
Oppervlakte 185 m²
Bouwjaar 2008
Adres Ptolemaeuslaan 54 UTRECHT

Beschikbaarheid

Status Beschikbaar
Aanvaarding In overleg

Vragen?

Neem contact op met een van onze kantoren

Zadelhoff Amsterdam

Amsterdam

020 70 581 27

Mail Amsterdam

Zadelhoff Utrecht

Utrecht

030 30 744 17

Mail Utrecht