Object beschrijving

ALGEMEEN

Hét kantoorgebouw van de zorg in Utrecht: Medical Center Oudlaan. Zeer centraal gelegen met een uitstekende bereikbaarheid met zowel eigen als openbaar vervoer.

Het robuuste, opvallende kantoorgebouw Medical Center Oudlaan is gebouwd in de jaren ’70, ’80 en ’90 en is gelegen aan de Oudlaan 4 te Utrecht. Het complex is zichtbaar gelegen vanaf de Talmalaan en valt op door de verschillende gevel- en gebouwstructuren en kleuren.

Het Medical Center Oudlaan biedt huisvesting aan ruim 20 verschillende zorgorganisaties zoals Actiz; de branchevereniging van circa 400 zorginstanties, WFZ (Stichting Waarborgfonds voor de Zorgsector), CQT Zorg & Gezondheid, VRA

(Nederlandse Vereniging van Revalidatieartsen), Perspekt Value, Revalidatie Nederland, Beter Dichtbij en vele anderen.

Huurders in Medical Center Oudlaan kunnen worden ontzorgd door de vele faciliteiten die worden geboden zoals:

- een bemande receptie;

- een vergadercentrum Gardens Business Centre: 16 vergaderzalen waar 125 gasten kunnen worden ontvangen;

- een volledig geoutilleerd bedrijfsrestaurant met ruim 200 zitplaatsen;

- een huismeester;

- een ICT-dienstverlener die het datanetwerk inclusief WIFI voor het gehele gebouw verzorgd.

Er zou bijna gezegd kunnen worden: ‘a one-stop shop’, met een groot scala aan zorg specialisaties onder één dak.

BEREIKBAARHEID

Met eigen vervoer:

De Oudlaan 4 is door haar centrale ligging zowel met de auto als het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. Het kantoorgebouw is gesitueerd in de stadswijk Lauwerecht en beschikt over een goede aanrijroute vanaf de Rijksweg A27.

Met openbaar vervoer:

Voor de deur bij Halte Willem Dreeslaan stoppen diverse bussen die u onder andere binnen 15 minuten naar Utrecht Centraal Station brengen.

VLOEROPPERVLAK

De totale metrage van het gehele complex is 13.377 m² v.v.o.

Voor de verhuur is circa 1.780 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar verdeeld als volgt:

3e verdieping 890,1 m² v.v.o.

Vleugel Oost (3.01-3.13) 412,8 m² v.v.o.

Vleugel West (3.14-3.28) 477,3 m² v.v.o.

4e verdieping 890 m² v.v.o.

Vleugel Oost (4.01-4.13) 412,7 m² v.v.o.

Vleugel West (4.14-4.28) 477,3 m² v.v.o.

Bovenstaande metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het gebouw. Vastgesteld conform NEN2580.

BUSINESS UNITS

Tevens zijn er diverse units vanaf circa 17 m² v.v.o. kantoorruimte beschikbaar op de 1e verdieping, verdeeld als volgt:

1e verdieping

Units - Metrage - Prijs per maand* - Beschikbaar

1.29 t/m 1.31 - 80,94 m² v.v.o - € 1.868,37 - in overleg (vergaderruimte)

1.39 - 30,22 m² v.v.o. - € 686,25 - Per 1 januari 2025

1.49 - 23,60 m² v.v.o. - € 523,65 - Per 1 januari 2025

1.50 - 23,60 m² v.v.o. - € 523,65 - Per 1 januari 2025

1.51 - 23,60 m² v.v.o. - € 523,65 - Per 1 januari 2025

1.52 - 35,43 m² v.v.o. - € 804,56 - Per 1 januari 2025

1.53/1.54 - 47,92 m² v.v.o. - € 1.088,18 - Per 1 januari 2025

Bovenstaande metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het gebouw.

*Genoemde bedragen zijn inclusief het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

PARKEERGELEGENHEID

Het kantorencomplex beschikt over 195 parkeerplaatsen verdeeld over twee separate garages: een bezoekersparkeergarage alsmede een personeelsparkeergarage.

Parkeren is in de huurprijs inbegrepen op basis van parkeernorm van circa 1:70 (fair-use principe). Huurder beschikt niet over eigen toegewezen parkeerplaatsen.

OPLEVERINGSNIVEAU

De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat. Dit houdt in:

- vloerbedekking*;

- scheidingswanden*;

- isolerende beglazing;

- gedeeltelijke voorzien van luxaflex;

- databekabeling;

- pantry*;

- LED-verlichtingsarmaturen;

- plafondplaten.

De met * aangegeven voorzieningen betreffen een eenmalige verstrekking. Verhuurder heeft ten aanzien van deze voorzieningen geen onderhouds- of vervangingsverplichting.

INSTALLATIES

- WKO-installatie ten behoeve van verwarming en koeling;

- stadsverwarming (aanvullend aan WKO);

- luchtbehandelingssysteem;

- sprinklerinstallatie;

- brandmeld- / ontruimingsinstallatie;

- nood- en vluchtrouteverlichting;

- zonweringinstallatie;

- koelmachine;

- parkeerinstallatie (speedgates);

- CO/LPG detectie parkeergarage;

- liftinstallaties;

- UPS installatie;

- toegangscontrolesysteem;

- inbraakinstallatie;

- PV-installaties.

FACILITEITEN

De volgende faciliteiten en diensten zijn aanwezig:

- bemande receptie;

- bedrijfsrestaurant;

- huismeester;

- vergadercentrum;

- ICT wordt verzorgd door Advisor ICT.

Voor het gebruik van het bedrijfsrestaurant, vergadercentrum en de ICT-dienstverlening dienen partijen een rechtstreekse overeenkomst te sluiten met de betreffende dienstverlener.

ENERGIELABEL

Het kantoorgebouw beschikt over een Energielabel A.

AANVAARDING

In overleg.

HUURPRIJS

Kantoorruimte

€ 165,00 per m² v.v.o. per jaar, exclusief BTW (compensatie).

Parkeren

€ 22,00 per m² v.v.o. per jaar, exclusief BTW (compensatie) voor het medegebruik van de parkeergarages.

SERVICEKOSTEN

Kosten nader te bepalen, voor de navolgende leveringen en diensten:

- gas/stadsverwarming van het gehuurde en de gemeenschappelijke inclusief vastrecht;

- elektriciteitsverbruik van het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten inclusief vastrecht;

- waterverbruik van het gehuurde en de gemeenschappelijke inclusief vastrecht;

- onderhoud en periodieke controle van de technische installaties;

- sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d.;

- schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten, parkeerkelder;

- schoonmaakkosten van de gehuurde bedrijfsruimte,

- verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;

- onderhoud buitenterrein;

- assurantiepremie buitenbeglazing;

- receptiedienst;

- bewakingsdienst;

- huismeester;

- gemeentelijke belastingen (gebruikersdeel);

- onroerende zaak belasting gebruikersdeel;

- administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

Bovenstaande leveringen en diensten zijn niet limitatief en definitief; verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

BTW-HEFFING

BTW-belaste verhuur. In geval van geen BTW-belaste verhuur bedraagt de BTW-compensatie 6%.

HUURTERMIJN

5 jaar met een aansluitende verlengingstermijnen van telkens 5 jaar.

HUURBETALING

De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING

Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huur ingangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUUROVEREENKOMST

De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

De huurovereenkomst betreft een onderhuurovereenkomst.

ZEKERHEIDSSTELLING

Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom, ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting en/of BTW compensatie.

Kenmerken

Hoofdfunctie: Kantoorruimte
Oppervlakte 1780 m²
Bouwjaar 1970
Adres Oudlaan 4 Utrecht

Beschikbaarheid

Status Beschikbaar
Aanvaarding In overleg

Vragen?

Neem contact op met een van onze kantoren

Zadelhoff Amsterdam

Amsterdam

020 70 581 27

Mail Amsterdam

Zadelhoff Utrecht

Utrecht

030 30 744 17

Mail Utrecht